Δευτέρα, 30 Αυγούστου 2010

Με λευκή κόλα!

Η ανακοίνωση των βάσεων έκρυβε μια μεγάλη έκπληξη! Υπήρξαν εκατοντάδες επιτυχόντες με βαθμό εισαγωγής κάτω από 1! Πολλοί δηλαδή παρέδωσαν λευκή κόλλα και πέτυχαν την εισαγωγή τους σε κάποιο ΤΕΙ της περιφέρειας! Η αξιοσημείωτη αυτή εξέλιξη χαιρετήθηκε μάλιστα με υπερηφάνεια από την ίδια την υπουργό Παιδείας ως μια πολύ θετική εξέλιξη για την ελληνική εκπαίδευση αφού «δημιουργεί συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης στη τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο με το απολυτήριο» όπως η ίδια δήλωσε χαρακτηριστικά. Συνεχίζοντας την «αισιόδοξη» ρητορική της ισχυρίστηκε ότι λίγο ή πολύ, με την εισαγωγή φοιτητών με βαθμό κάτω από τη βάση ή και κάτω από τη μονάδα, πετύχαμε να κρατήσουμε στην Ελλάδα όλους αυτούς τους μαθητές για να μην φύγουν και φοιτήσουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού! Ειλικρινά θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μας παρουσιάσει η υπουργός ένα ευρωπαϊκό ή αμερικανικό πανεπιστήμιο, που θα δεχόταν φοιτητή από την Ελλάδα με βαθμολογία κάτω από τη μονάδα!
Οι εξελίξεις φαίνεται ότι δικαιώνουν απόλυτα όσους υπερασπίζονται τη βάση του 10 ως ένα ελάχιστο μέτρο θωράκισης της πολύπαθης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση όμως στην Ελλάδα χρησιμοποιείται από τους πολιτικούς κυρίως ως εργαλείο δημοσίων σχέσεων! Το «δικαίωμα πρόσβασης στο πανεπιστήμιο για όλους» αντικαταστάθηκε από το «κουτσοί στραβοί στον Άγιο Παντελεήμονα»! Σε δύσκολες μάλιστα περιόδους σαν αυτή που διανύουμε, η ευκολότερη πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ χρησιμοποιείται ως ένα γιγαντιαίο ρουσφέτι, αλλά και ως ένα τέχνασμα για να αλλοιωθούν τα νούμερα των ανέργων στις στατιστικές, όπως γίνεται και με τη στρατιωτική θητεία, η οποία φημολογείται ότι από τις επόμενες σειρές θα αυξηθεί!
Η ασύδοτη εισαγωγή φοιτητών, που δεν καλύπτουν βασικές προϋποθέσεις, έχει ως αποτέλεσμα να διαιωνίζει το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών, να δημιουργεί στρατιές ανέργων, να αποπροσανατολίζει τους νέους, και στερεί τη χώρα από νέους επαγγελματίες.
Η λύση για πολλά από αυτά τα προβλήματα είναι η πλήρης αποδέσμευση της διαδικασίας της εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση από τις πανελλήνιες εξετάσεις και η ανάληψη της ευθύνης αυτής από τα ίδια τα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Και επιτέλους ας δοθεί βάρος και στη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, αφού σήμερα για παράδειγμα χρειαζόμαστε περισσότερους τεχνικούς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας παρά δικηγόρους!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails